Speltest: Civilization VI (DX11/DX12)

Den senaste instansen i Civilization VI-serien är också ett av de senaste tillskotten i Nordichardwares testsvit. Det efterlängtade strategispelet går tillbaka till rötterna efter stickspåret Beyond Earth, och förutom vidareutvecklad spelmekanik används en uppdaterad grafikmotor med stöd för DirectX 12.

civ_vi_large_banner

Civilization VI
GenreStrategi, turbaserad
PlattformWindows (X86/X64)
Lanseringsår2016
APIDX11 (DX12 med senare patch)
UtvecklareFiraxis
Utgivare2K Games
PrestandatestInbyggt prestandatest.

I DirectX 11 och 720p upplösning når faktiskt Matebook X Pro över 30 bildrutor per sekund. Det är inte optimalt för spelupplevelsen utan för att kunna njuta av gaming så rekommenderar vi över 60 bildrutor per sekund.

No active posts found.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments